چگونه جای زخم ها را کمتر قابل مشاهده کنیم

کرم ها یا ژل های دارویی

داروهای بدون نسخه پوست مانند کرم ها یا ژل ها می توانند کمک کنند. اگر زخم شما خارش یا حساس است ، کرم ضد هیستامین ممکن است خارش را متوقف کند در حالی که به بهبود زخم شما کمک می کند.  کرم کورتیکواستروئید می تواند به جلوگیری از زخم کمک کند و نشان داده شده است که ظاهر زخم ها را در طول زمان کاهش می دهد.

ژل سیلیکونی

به راحتی پخش می شود ، به سرعت خشک می شود ، پوست حساس را تحریک نمی کند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. ژل سیلیکونی پوست را هیدراته نگه می دارد و به آن اجازه می دهد نفس بکشد ، بنابراین زخم ها می توانند نرم شوند. تحقیقات نشان می دهد که ژل سیلیکونی بافت ، رنگ و ارتفاع زخم را کاهش می دهد. اگر آن را امتحان کردید ، صبر کنید تا ژل کاملا خشک شود قبل از اینکه لباس ها را روی آن قرار دهید.

مکمل های روی

روی یک ماده معدنی است که برای کمک به بهبود زخم ها مهم است. این به کاهش التهاب و ایجاد رشد سلولی کمک می کند که ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند. اما زیاده روی نکنید ، زیرا این می تواند عوارض جانبی از جمله نفخ یا اسهال داشته باشد. مکمل های روی همچنین ممکن است طعم فلزی بی ضرر را در دهان شما باقی بگذارند. از پزشک خود بپرسید که چه دوز را امتحان کنید.

ماساژ اسکار

پس از بهبود زخم ، ماساژ ملایم زخم ممکن است کمک کند. ساختمان کلاژن را در بافت زیر آن می شکند. برخی از انواع زخم ها ممکن است طناب ها یا رشته های تنگ بافت طناب مانند را درست زیر پوست ایجاد کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، پزشک ممکن است ماساژ اسکار را توصیه کند. ماساژ و کشیدن طناب ها می تواند آنها را کشیده و شل کند ، که به بهبود بافت و صاف بودن زخم کمک می کند.

تزریق

انواع مختلف عکس ها می توانند زخم ها را کمتر قابل توجه کنند. به عنوان مثال ، اگر زخم آکنه دارید ، پرکننده هایی مانند کلاژن یا چربی ممکن است حتی برجستگی ها یا فرورفتگی های پوست را از بین ببرند. بوتاکس یا تزریق های مشابه می تواند پوست و ظاهر زخم ها را صاف کند.

عکس های کورتیکواستروئید می توانند زخم ها را کمتر قابل مشاهده کنند. اما تزریق استروئید ممکن است عوارض جانبی مانند نازک شدن پوست یا تغییر رنگ آن داشته باشد.

لایه برداری شیمیایی یا درمابراسیون

این روش ها می توانند ظاهر زخم های شدید را کاهش دهند. آنها لایه های بالای پوست را از بین می برند تا از شر زخم های سطحی خلاص شوند و زخم های عمیق تری را به سطح نزدیک تر کنند. هنگامی که پوست جدا می شود ، پوست جدید ممکن است به طور موقت قرمز ، درد یا تورم باشد. ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا پوست به حالت عادی برگردد.

لیزر درمانی

مانند لایه برداری شیمیایی و درمابراسیون ، لیزر درمانی برای زخم های شدید است. اما برخلاف گزینه های دیگر ، لیزر درمانی بیشتر به زخم هدف قرار می گیرد. لیزرها رگ های خونی خاصی را هدف قرار می دهند. این روش معمولا پوست را حدود 5 روز متورم و قرمز می کند. احتمالا باید این کار را چندین بار انجام دهید. بسیاری از افراد سه تا پنج جلسه لیزر درمانی دریافت می کنند. این می تواند گران باشد ، بنابراین بررسی کنید که آیا بیمه شما آن را پوشش می دهد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از یک غلتک با سوزن های کوچک برای سوراخ کردن سوراخ های بسیار کوچک در لایه بالایی پوست شما استفاده می کند. این فرآیند باعث می شود پوست شما کلاژن تولید کند که پوست شما را پر می کند و بافت زخم ها را بهبود می بخشد. بعدش منطقه قرمز ميشه ، احتمالا براي چند روز. و ممکن است به چندین درمان نیاز داشته باشید. مردم اغلب چهار تا شش جلسه میکرونیدلینگ برای کاهش زخم ها دارند.

جراحی برش پانچ

برش پانچ یک روش جزئی است که اغلب برای از بین بردن زخم های آکنه استفاده می شود. یک متخصص پوست زخم های فردی را بریده و سپس زخم ها را با بخیه یا پیوند پوست می بندد. گاهی اوقات افراد نیز درمان دیگری مانند لیزر درمانی دریافت می کنند. برنامه های درمان زخم آکنه بسته به نوع پوست و میزان زخم شما متفاوت است. متخصص پوست شما می تواند در مورد گزینه های شما به شما بگوید و بهترین گزینه را برای شما توصیه کند.

زیرمجموعه

مانند برش پانچ ، subcision یک روش جراحی جزئی است که برخی از افراد برای درمان زخم های آکنه ، گاهی اوقات در ترکیب با لیزر درمانی ، انجام می دهند. پس چه فرقي داره ؟  Subcision از سوزن هایی استفاده می کند که زیر پوست قرار می گیرند و الیاف را زیر زخم برش می دهند. این به شل شدن الیاف و شل شدن زخم کمک می کند تا ظاهر پوست بهبود یابد.

روغن نارگیل؟

این روغن گرمسیری دارای مزایای پوستی متعددی است. مرطوب کننده است و آزمایشات اولیه آزمایشگاهی نشان می دهد که ممکن است به بهبود سریعتر زخم ها کمک کند. به علاوه ، اسیدهای چرب دارد که تولید مثل سلولی را تشویق می کند. یکی از این اسیدهای چرب ، مونولورین ، در برابر باکتری ها محافظت می کند. همه این چیزها ممکن است در مورد کوچک شدن زخم ها کمک کنند. اما تحقیقات هنوز مقدماتی است — و می تواند شما را از بین ببرد.

آلوئه ورا چطور؟

آلوئه ورا به خاطر تسکین بسیاری از انواع مشکلات پوستی مانند پسوریازیس یا آفتاب سوختگی شناخته شده است. آزمایشات اولیه در موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که ممکن است ظاهر زخم ها را کاهش دهد. اما تحقیقات کمی در این مورد در انسان انجام شده است ، اگرچه مردم قرن ها به طور سنتی از آلوئه ورا روی پوست استفاده کرده اند. احتمالا امتحان کردنش امن است. گاهی اوقات بافت زخم می تواند احساس سفتی کند ؛ آلوئه ورا ممکن است پوست را انعطاف پذیرتر نگه دارد تا به کاهش این احساس کمک کند.

منبع سایت اوریفلیم

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *